neděle

Kosmetická taštička s návodem

 Návod na ušití jednoduché kosmetické kabelky.

Podobné taštičky jsem viděla bez návodu u severských blogerek. Chtěla jsem je ušít, tak jsem si vytvořila vlastní postup.

Tahle jednoduchá kosmetická kabelka se vždycky líbila. Přemýšlela jsem jak ji ušít. Chtěla jsem aby kabelka měla ve vnitřní části minimum švů k začišťování a tak to co zbylo je jednoduché. 

1. Máš to pěkné, ale co když se něco do kabelky vylije, řekl mi kamarád. K té ochraně vrchní vrstvy. Kabelku dělám ze čtyř vrstev. Podšívka, voděodolný vlizelín, termolín a vrchní vrstva látky. Všechny vrstvy společně prošiji. Pokud mám i voděodolný vliselín je potřeba utáhnout napění horní nitě. Základní velikost obdélník 27 x 45 cm.








2. Prošité vrstvy (prošívala jsem na stroji s horním podáváním a šlo to lépe, než jsem očekávala). Na kratší strany lícem na rub našiji proužky 6 cm široké.









3. Zažehlím do líce a prošiji v kraji.











4. Všiji zip a proštepuji ještě středem lemování, současně přichytím tkanice zipu. Pokud je to možné, používám zip koupený jako metráž, práci to zjednoduší a je to levnější. Po zapnutí zipu vznikne jakási nohavice.

5. Čtverečky 7 x 7 cm složím na polovina a pak na trojúhelník a zažehlím.


6. Na konce zipu přišiji trojúhelníčky a naměřím si vzdálenost od horní části kabelky a označím špendlíky.










7. Obrátím na rub. Odšiji boční švy, olemuji a v dolní části kabelky odšiji rožky. Bohužel je tady vidět mé zanedbané utažení horní nitě.




8. Olemované boční švy a odšité rožky.

Další příklady použití Sovičky a Riflová
















Hotová kabelka a obal na kapesníky. Je to jednoduché a přišla se na to podívat i beruška.

Přeji pěkný den.







5 komentářů:

  1. moc pěkné, určitě to vyzkouším :-) díky

    OdpovědětVymazat
  2. Taštičku jsem vyzkoušela a bude to krásný dáreček pro moji sestru k narozeninám.Návod je úžasný a že šiju už hodně let,takhle bych to nikdy nevymyslela.Mám tyhle stránky v záložkách a poslala jsem je i kamarádce,protože jsem popisovala,jaké šiješ krásné věci,tak ať se taky pokochá.KRÁSNÉ LÉTO a hodně pěkných nápadů,Štěpánka

    OdpovědětVymazat
  3. Dĕkuji za perfektní návod. Taštičku jsem ušila a ještĕ jsem všila delší ucho na zavĕšení. A musím ušít další, protože když jsem obdarovala vnučku, musím taky její maminku. Ani jsem si neuvĕdomila, jakou radost mohou udĕlat takové drobnosti. Jibo.

    OdpovědětVymazat
  4. Krásné a jednoduché řešení, u zipu nahoře zatím bojuji, tohle mi snad půjde lépe.

    OdpovědětVymazat