neděle

Textilní decoupage

a moje zkušenosti



Kamarádka mne požádala o tašky zdobené ubrousky. Dříve jsem takových tašek ušila velké množství a tak jsem si vypracovala pro mne nejvhodnější postup, aby taška byla co nejdéle pěkná.
Látka učená ke zdobení ubrouskem musí být vypraná s měla by mít světlou barvu.
Lepidlo časem žloutne a pokud se používá například na tašku na místa potřená lepidlem mnohem lépe ulpí špína.

Jak to dělám já:
Postup je podobný jako při textilní aplikaci.
Z ubrousku sloupnu jednobarevné vrstvy.
Práci s tenkým ubrouskem si usnadním přilepením ubrousku k látce a lepidlo pak jen vytvoří ochrannou vrstvu.
Na ubrousek nažehlím Vliesofix (pavučinku). Při žehlení chráním žehlicí prkno pečicím papírem.


.







Vystřihnu požadovaný tvar obrázku. V mém případě jsem jen upravila velikost čtverce, protože jej budu používat na kapsu tašky celý. Papír vliesofixu opatrně sloupnu.












Přižehlím na látku. Na zažehlení je nutné použít opět pečicí papír, aby se lepidlo přes tenký ubrousen nenalepilo na žehličku.













Ubrousek zafixuji speciáním lepidlem na textilní decoupage. Nanesu 2 - 3 vrstvy a každou zafixuji zažehlením přes pečicí papír. Při nanášení lepidla doporučuji příliš nepřetahovat přes ubrousek, aby pozdější žloutnutí lepidla nekazilo obrázek.








Ubrousek na tašku používám tak, že pokryji celou kapsu ubrouskem a přes ubrousek i kapsu přišívám. Protože lepidlo vytvoří vrstvu, po které se někdy patka špatně posouvá, používám k přišití zbytky sloupnutého papíru a stehy jsou pak stejnoměrné.












A tady jsou ušité tašky. Ubrousky jsem měla dodané od kamarádky. Tašky jsou samozřejmě šité tak, aby šly složit.



Složená taška

Výrobek se dá prát v ruce a nesmí se ždímat nebo kroutit. Jedna moje kamarádka tašku s trojitou vrstvou lepidla dokonce prala v pračce.
Asi bych ubrousky nepoužívala na prostírání, ale na nějaké pytlíčky nebo tašky jako rychlodárky jsou dobré.
Přeji pěkný den.