neděle

Konvičkový

Máš doma balíček. Já vím to bude ta podložka. Nebo víš co? Jestli já jsem zase nedostala dárek!
Byl to dárek. A krásný.
S paní Danou jsem se seznámila na galerii Picasa když jsem při hledání inspirace na pletení a háčkování objevila její mazlíčky, kteří jsou barevně opakem těch mých. Pak už jsem jen užasle sledovala její práce s papírem a především její čím dál dokonalejší ruličkování.
A tak se to seběhlo, že jsem majitelkou jednoho jejího dílka - konvičky jsem se stala i já. Tohle je ona a v galerii paní Dáji je fotka zase z druhé strany.
Ještě jednou moc děkuji, konvička už je na chaloupce v ložnici a ladí s bíle natřenými stropními trámy. 

 Kdysi jsem si říkala, že se o pletení z papíru pokusím. Neoplývám velkou trpělivostí a tak tyto plány zatím odkládám na neurčito.
Ještě doklad o tom, že u nás nezůstane nevyužita ani krabička od dárku:
 Zatímco paní Dája vyrábí stále složitější a dokonalejší výrobky, já zůstávám věrná svým nenáročným činnostem. V patchworku jsem ustrnula na šití dek ze čtverečků. V háčkování jsou to zase kolečka. Z krátkých sloupků jsem háčkovala kolečka stále dokola a jak to vycházelo. Když jsem chtěla přejít na dlouhé sloupky, tak už se mi nezdálo tak jednoduché. Nakonec jsem zjistila, že to jednoduché je a dokonce mne to baví.

Kdyby chtěl někdo také kolečkovat:
5 řetízkových ok spojím do kroužku pevným okem
1. ř.: 3 retízková oka (řo) namísto dlouhého sloupku (dl. sl.) a do kroužku háčkuji 15 dl. sl. a připojím na konci řady pevným okem. Na konci řady kolečko neobracím a pokračuji:
2. ř.: 3 řo namísto dl. sl., dl. sl. hned vedle a pak do každého dl. sl. předchozí řady uháčkuji 2 dl. sl., na konci řady připojím pevným okem
3. ř. : 3 řo namísto dl. sl. a zase dl. sl. vedle a pak střídám *do jednoho dl. sl. předchozí řady 1 dl. sl., do dalšího 2 dl. sl.* na konci řady pevné oko
4. ř.: 3 řo namísto dl. sl. pak dl. dl. vedle a pak střídím *2 dl. sl. do dvou dl. sl., 2 dl. sl. do jednoho dl. sl.*, na konci řady pevné oko. Počet sloupků by měl být 64.
U dalších řad se jen navyšuje vždy o jeden počet sloupků, které se háčkují jednotlivě do sloupků minulé řady. Když to shrnu, vlastně se v každé řadě přidává 16 dl. sl.

Přeji krásné dny

4 komentáře:

  1. Prý v patchworku ustrnula! Máš nádherné výrobky, slintám tady na Tvých stránkách každou chvíli. Jsi moc šikovná, chtěla bych se to taky někdy naučit. Zatím jsem věrná jenom háčku a krátkým a dlouhým sloupkům a jsem šťastná, že aspoň něco dokážu vytvořit. Kincsem

    OdpovědětVymazat
  2. tak nad konvičkou žasnu.... nádherný dárek jsi dostala!

    OdpovědětVymazat
  3. Jejda - já se až červenám nad to chválou!
    Myslím, že na patchwork je třeba víc trpělivosti než na ruličky. Navíc mají jednu výhodu - co se nepovede skončí v koši a začne se znova. Materiálem je většinou telefonní seznam.
    Daja :)

    OdpovědětVymazat
  4. Dáreček si určitě zasloužíš. Však jsi holka milá, hodná...:-D Myslím, že Tvoje věcičky také vyžadují spoustu práce a trpělivosti, tak neříkej, že bys to nezvládla. Já věřím, že ano.

    Jo, mimochodem, také bych chtěla "ustrnout" jako ty. Snad někdy budu také tak šikovná jako ty....:-D

    OdpovědětVymazat



Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.