pátek

Červenobílé

Chtěla jsem šít modrou sadu ještě v červené,  ale pak mi padl do oka obrázek, který jsem měla uložený v počítači pro inspiraci. Tímto se omlouvám autorce původního prostírání (nevím odkud jsem ho vzala). Zároveň jí musím poděkovat za inspiraci a přizdobení našeho letního posezení. Přišla na mne jak tvůrčí, tak blogovací krize a uvidím jak  se to bude vyvíjet dál. Nakonec o tom svém čtverečkování si přece nemusím psát blog.

Poznámky

A něco k rožkům
Spíchla jsem to narychlo, nemůžu najít odkaz, podle kterého už nějakou dobu rožky dělám.
Použila jsem svůj cvičební vatelín a tak omlouvám se za nedokonalosti.
Lemuji na šířku kráčející patky u Berniny, proužkem širokým 5 cm, případně dvojitým 6 cm širokým.  Většinou z líce do rubu a zašívám v ruce. U deky vždy, u prostírání někdy strojem. Většinou se na ruční lemování těším.
Označím si sešikmení zarýhnutím





Při  šití nekončím u přeložení, ale odšiju šikmo po rýze směrem ke špičce (tedy, když to pořádně trefím). Nit nestříhám, jen zvednu patku a










...složím látku obvyklým způsobem (ten odšitý šikmý kousek pěkně vede) a začínám šít od kraje látky.  V některých návodech jsem viděla šití až od kolmého švu, jenže právě prošití hned od kraje látky rožek při skládání podrží.
Úplně celé podrobně na picasa  a dvojitým proužkem tady v albu.










Pěkný den přeji.

14 komentářů:

  1. Jani, dík za krásné komentáře u mne na blogu. Zase tu máš moc pěknou soupravičku do červena.
    A ještě dík za návod na lemování a odšití růžku.
    Pěkný víkend přeje Marie.

    OdpovědětVymazat
  2. Jani, dufam ze kriza rychlo prejde ... bez Tvojich stvorcekov by nam tu bolo smutno !!!

    OdpovědětVymazat
  3. Jani,jak říká mé kamarádky malá vnučka "teto nebuj...",s přibývajícím sluníčkem a teplíčkem...bude určitě veseleji.
    Hezký víkend Ti přeje Jitka

    OdpovědětVymazat
  4. Moc hezka sada! Cervenou miluji!

    OdpovědětVymazat
  5. Jojo, chce to jaro, aby nás chmury netrápily. A červená je dobrá na zahnání smutku. Moc pěkné.

    OdpovědětVymazat
  6. Jani taky už mi dochází pára. Máš to krásné, úžasná je i ta modrá sada, ještě jsem ji nestihla pochválit. ♥

    OdpovědětVymazat
  7. Jani prekrasne ako vzdy ,uz som bola nedockava co zas krasneho vytvoris ... je to krasne !!!!
    a mimochodom skusila som slepicky podla tvojho navodu ...su zlate nestiham fotit a idu na odbyt,akoby ich isli mat k nedelnemu obedu :))))
    dakujem
    Mirka

    OdpovědětVymazat
  8. Jani, souprava je nádherná! A neboj, už bude brzy lépe - venku i na duši, určitě! Jsem na tom ale podobně... Ale bez tvých čtverečků i blogů by bylo moc smutno! :-)) ♥♥♥♥♥♥♥.....

    OdpovědětVymazat
  9. Přesně tohle mám ráda. Jednoduchý nápad, jednoduchá barevnost a naprosto dokonalé. Já se snad budu opičit :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Ta červená krize vypadá super! :o) Jani, hádej, co mi to připomíná...
    Ať Tvé tvůrčí hledání,
    přinese Ti nadání
    pro další krásné dělání...Už teď se těšíme!
    Pa Hana

    OdpovědětVymazat
  11. Čtverečky jsou skvělé!!! Moc se mi líbí. Asi se taky budu inspirovat. Pořád přemýšlím, co a jak ušít a přitom to jde tak jednoduše a přitom s krásným výsledkem... Díky!!!
    A děkuju i za fígl s růžkem.

    OdpovědětVymazat
  12. Teda zda u Tebe probíhá krize,tak netuším,co u mne......už se delší dobu chystám na Tvojí vychytávku http://jamala-jamala.blogspot.cz/2011/09/jak-to-siju-ja-zkosene-rohy.html
    a né a né se k tomu dokopat.
    Máš zase za 1* :)))
    *Kvítko*

    OdpovědětVymazat
  13. Červeno-bílá kombinace je věčná a vděčná! Nikdy se neomrzí.

    OdpovědětVymazat