pondělí

Tkaní na ručním stavu - recenze


V Metafoře vyšla zajímavá kniha Tkaní na ručním stavu od Florencie Campos Correaové.
Určitě zajímavý počin, když uvážím, že tkaní nebude tak masová činnost jako patchwork nebo háčkováni.
Každopádně činnost silně návyková,  jak jsem zjistila.

Ruční stav, to v tomto případě znamená stav hřebíčkový. V knize jsem se dočetla, že tento způsob tkaní byl oblíbený ve 30. letech 20. století. K nejoblíbenějším patřil stav Weave-It, který byl patentován v roce 1934.  Historii je věnována celá stránka, tak to si už dočtete.

A co ještě je v knize. Tak především to nejdůležitější, aby se dalo tkát - návod jak stav vyrobit.  Samozřejmě, pokud si nekoupíte hotový. Můj manžel mi stav vyrobil. Bohužel se moc nedržel návodu a hřebíčky dal daleko od vnitřní hrany. Se stavem se hůř pracuje a tak moje zkušenost je dodržet rozměry a rozvržení. V knize je šablona, která je velikostí ideální pro tkaní z příze Elian Klasik nebo podobné kvality. Ještě k pomůckám. Kromě příze je zapotřebí pořídit si dlouhou jehlu. Bez problémů jsem koupila v galanterii.
Zkusila jsem zatím základní tkaní z třívrstvé osnovy a čtvrtá vrstva se tvoří provlékáním. V tomto případě další barvou.

Než se protkám k poslednímu ze vzorů, tak to uplyne hodně vody.

100 různých čtverečků a jejich kombinací (je to vůbec možné?). Barvy, textury, kombinace. Podrobné popisy, barevné ladění, výběr příze, ukázky čtverečků vyrobených z různých materiálů. A v neposlední řadě projekty. Taška, pouzdro, stínidlo, psí obleček, čelenka, vesta, čepice, bačkory... celkem 15 projektů.
Chybí dodat, že knihu přeložila Eva Fuková a kniha vyšla na podzim roku 2015. Originál: 100 pin loom Squares.

Kdo chce zkusit něco nového, stojí to za to. Pohodové tkaní přeji. Jana

3 komentáře:

  1. Vypadá to mochezky, jsem zvědavá, kolik čtverečků uděláš a co z nich vznikne:-)))

    OdpovědětVymazat
  2. Hezký večer, tkaní si plánuji do důchodu, obdivuji jednu paní na jarmarcích, která tam tvoří šály na malém stolním stavu. Půjčila mi tuto knihu a i udělané stavy na ruční tkaní a nějaké její malé ukázkové vzorky... Těším se, že se při volných chvílích do knihy začtu a snad nějaké pokusy vyjdou. Jak to vypadá s Vašimi čtverečky nyní? IvJez

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přiznám se, že nijak. Ten můj "stav" nebyl optimálně vyrobený, aby se s ním dobře pracovalo a nový u nikdo neudělal. V knížce jsou hlavně různé možnosti tkaní a určitě se taková věc bude hodit. Není to ale tak dávno, co jsem přemýšlela, kde stav mám, protože jsem viděla pěkný projekt, který právě čtverečky využíval,. Zatím ho mám jen uložený, že někdy. . Stolní stav jsem si koupila, něco i utkala, ale momentálně převážilo prošívání i když určitě se k tkaní vrátím. Ať se daří. J.

      Vymazat



Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.