pátek

Quiltovací

Stále se učím quiltovat. Mám spoustu drobných prací.
Quiltovala ornament pro kamarádku. Pro mne trošku boj, nikdy nemám vzory předkreslené. Tento ale musel být přesný. Nechtěla jsem kopírovat vzory z internetu, tak jsem si navrhla vlastní ornament. Vycházela jsem ze vzorů arabesek a k ruce jsem měla knihu Lisy DeLong Křivky z edice Pergamen.



Takto vzor vznikal. První náčrty:
Měla jsem polovinu ornamentu. Nemaje při ruce žádné moderní vymoženosti, zvolila jsem klasickou přenosovou techniku. Obrys jsem prošila na stroji, jako bych quiltovala bez nití, jen se silnější jehlou. Další možnost je udělat dírky jehlou ručně. Ale berte to jako trénink na quiltování.
Tím jsem měla stejný vzor na obou stranách, připravená ke značení na látku.
Nastrouhala jsem krejčovskou křídu na velmi jemném smirkovém papíře a tu jsem houbičkou protlačila přes dírky na látku. Použít lze flanelový hadřík vycpaný do tvaru hříbku, který namáčíte do křídy.
Křída není ničím fixovaná, tak nejde moc udělat vzor na celou deku do zásoby. Existují různé způsoby stabilizaci křídy,  které používaly vyšívačky. Například voskové pastelky v kombinaci  s petrolejem, přidávala se šmolka, fixovalo se lihem. Na quitlování stačí ta křída. Sama tyto postupy nemám vyzkoušené. Nevýhodou je, že takové značení se musí odstranit praním.
Předcházel zkušební vzorek. Ukázalo se, že to mám moc velké a zmenšovala jsem a celý postup jsem musela zopakovat.
A výsledný ornament. Zadní stran je prošitá jen rovně, Boční strany kombinují ornament a rovné šití. Rovné čáry lze dělat s quiltovací patkou podle pravítka, nebo s obyčejnou patkou. Já myslím, že důleživý je výsledek.

Šila jsem na šlapacím krejčovském stroji Mundlos Original Victoria.
Vlastní šití natočené nemám, ale natočili jsme takové trénovací video.


Krásně proquiltované dny přeji. Jana

3 komentáře:

  1. Moc obdivuji Tvé quiltování. Já sice taky trénuji, ale srovnávat se to vůbec nedá!
    J.

    OdpovědětVymazat
  2. Musím to zopakovat znovu a znovu - jsi úžasná!

    OdpovědětVymazat



Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.