úterý

Quiltíme


Ano. Quiltíme, protože v tom nejsem sama. V návodu jak na volné quiltování odkazuji také na stránku Quiltíme, kterou jsem založila na Facebooku. Je to stránka veřejná, žádná skupina. Máme na ní příspěvky, podle kterých se učíme quiltovat s Leah Day. Mě se od této neděle sehnat i českou učitelku quiltingu a troufám si tvrdit, že tu nejlepší. Nejlepší proto, že prostě nejlepší je. Má dlouholetou praxi a za sebou obrovskou kupu prošitých dek. Měla jsem tu čest pozorovat kdysi dávno její první práce a to ještě na galerii Marina. Dlouho mi zmizela z dohledu, trošku jsem věděla, že quiltuje. Ono to quiltování bylo pro mne něco, co mne ani moc nezajímalo. Pak jsem začala quiltovat z nutnosti, potřebovala jsem prošít deku z lásky. Nějak souběžně se zrodil nápad quiltovat na šlapacích strojích, ale to bylo spíš takové hraní, jestli to dokážu. Jednoho dne mne tato dáma požádala o přátelství na Facebooku. Jojo, mně si vyhlídla Monika Kolejová! 
Začala mne nenápadně vést do světa quiltingu a já jsem moc ráda. Nejsem sice tak cílevědomá, občas lajdám, ale vlastně se docela snažím.
A jak už jsem napsala Monika mne požádala o přátelství a není to jen přátelství na Facebooku jako stovky jiných. A tak jsem moc ráda, že se rozhodla podpořit stránku Quiltíme a zcela zdarma pro radost z quitování nám ukázat jak se to správně dělá. Prvním vzorem jsou meandry. A já myslím, že to je vzor, který spousta quilterek nedělá správně a pro mne vzor velmi těžký.
Pokud nejste na Facebooku, můžete sledovat kanál Moniky Kolejové na YouTube. Pokud se budete chtít zapojit na Facebooku a dávat svoje pokusy do komentářů, dostanou se Vám rady navíc a to přímo k Vaší práci.

Já jsem nedávno napsala příspěvek, ve kterém jsem vzory rozdělila do několika kategorií. Samostatnou kategorií byly meandry. A vím proč. Meandry jsem se kdysi učila podle nejmenovaného časopisu a to do řádků. Sama jsem zjistila, že to nějak není ono. A ač se snažím, jak se snažím, těžko se špatný návyk vyhání z hlavy. A tak přestože vidím, co mám špatně, vidím přesně chyby, které má někdo jiný, tak nejsem schopná se z toho vymanit. Navíc i na netu je spousta zavádějících návodů. No vyhýbala jsem se meandrům úspěšně, ale teď nemůžu. A tak se snažím zbavit se špatných návyků a zatím kreslím.



A teď ještě příspěvek z Facebooku o kterém v přechozím odstavci mluvím:

Zmiňovala o tom, jak jsem si pro sebe rozdělila vzory. Když jsme před rokem začínaly quiltovat vzory Leah Day, dávala jsem vzory pro začátečníky a pro pokročilé. Udělala jsem takový malý průřez. Dám tady odkazy na základní vzory.
Velká rodina vzorů patří pod typ paisley: https://leahday.com/pages/how-to-quilt-paisley - srdíčka, lístky a co já vím ještě.
Další základ spousty vzorů jsou sprirály. procvičí kolečka, echo
http://freemotionquilting.blogspot.cz/…/day-5-basic-spiral.…
A pak různé vzory, které procvičí rovné šití do různých stran. Třeba
http://freemotionquilting.blogspot.cz/…/day-51-greek-key.ht… a to v různých velikostech
Nemám tam peříčka, ta jsou na samostatnou kapitolu no a ty meandry,
A úplně pro začátek je dobré třeba: http://freemotionquilting.blogspot.cz/…/day-1-shadow-waves.…
A taky kreslit, kreslit, kreslit.
Tolik moje pozvánka. Budu moc šťastná, když se zapojíte, protože je to ojedinělá šance učit se od první dámy qultingu u nás. A to nepřeháním.
Krásné dny a quiltujte s láskou. Jana

Žádné komentáře:

Okomentovat



Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.