pondělí

Šlapej dál!

Písnička od Spiritál kvintetu mne napadla, když jsem chtěla napsat, že po prošívání na rámu jsem se vrátila k tomu nejmilovanějšímu, ke šlapacímu stroji.
Potřebovala jsem dárky a taky chňapky pro maminku. Slibuji jí je rok.
Všechny výrobky jsou šité a quiltované na šlapacím stroji Mundlos Original Victoria. Jen červené pouzdro je prošíváné na stroji Lada 77.

Kabelky. Jsou z rifloviny, velikost 15 x 23. Výplň 80g termolín a prošívala jsem bavlněnými nitěmi Güttermann Sulky. Melírované nitě jsou někdy zrádné a jejich použití umí udělat ne zrovna dobrou službu. Tyto nitě mají barevné přechody velmi  jemné a je tedy pěkně vidět celý vzor. Pokud se na melírovaných nitích střídají světlé a tmavé barvy, tak většinou jedna z nich pak na podkladu není vidět a quiltování vypadá jako přerušené a působí to rozbitě, neuspořádaně. Na kabelce vlevo jsou šedo-režné a druhá kabelka má melír na nitích zřetelnější oranžovo-zelený, ale stále je krásně vidět a nesplývá s podkladem. Fotka opravdu nedokáže zachytit skutečný vzhled a v tomto případě to platí dvojnásob. Na živo jsou ty barevné přechody fantastické.
Všechny vzory jsou opět z galerie Leah Day. Návod jak ušít takovou jednoduchou kabelku najdete TADY.








Chňapky pro maminku. Použila jsem šedou látku, protože na spodní stranu dávám Zaro prošité jen do čtverců a tak chňapku vlastně zdobí jen lícová strana, ta druhá je ryze funkční. Nitě opět melírované bavlněné Mettler. Vzor jsem si trošku upravila, aby byl hustější a výraznější.




Přidám ještě jedny pánské. Šila jsem už v rámci loňského šití s Leah a byly pro syna.

A jako poslední jsem stihla sešít pouzdro z už dříve vyquiltovaných polotovarů. Ještě mám nachystáno na dvě, tak snad příště.


Přeji krásně proquiltované dny. Jana

10 komentářů:

  1. ... nádhera! Hned mám chuť jít něco ušít :-) Pořád mi v hlavě vrtá myšlenka pořídit si ještě jeden stroj a nechat si jeden jen na quiltování. Nemám dostatečnou praxi a zkušenost a vždy mi přenastavení stroje nějakou dobu trvá. Můžu se, prosím, zeptat: pod zaro dáváš ještě vatelín a pak prošíváš, že? Děkuji za odpověď. Pohodové dny Miluška

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Miluško, přesně tak. Dávám látku, termolín 180 a zaro. Já ty chňapky nepodšívám, jen je otočím a oentluju. Jsou jen pro nás a stejně se rychle zničí.
      Mít další stroj na quiltování můžu jen vřele doporučit. Na stránce s návodem o tom i píšu. Záleží na tvých finančních možnostech. Holky si hodně pořizují quiltovačky, to je dnes ale záležitost zhruba 27 tisíc. Ideální je co nejjednodušší stroj. Já myslím, že na učení by stačila i nějaká ne příliš jetá Veritaska, jediným jejím problémem byly motory. Není to na deky, ale na učení stačí. A nejen na učení. Ono quiltování se musí trénovat pořád. Když k tomu delší dobu nesednu, tak se musím rozešít. Přehazovat patku a ladit pokaždé nitě otráví. A stačí i čtvrthodinka denně a je to o něčem jiném, než k tomu jednou za čas sednout. To potom nějak nefunguje. Jak vidíš na poslední fotce, mám tam takový quiltovací koutek, velkou a malou mašinu a doma mi na obýváku stojí Minerva. Zavazí a rozhodně není ozdobou. Ale mně to nevadí a manžel mi to tiše trpí. Krásné dny. Jana

      Vymazat
    2. ... Jani, děkuji za vyčerpávající odpověď a radu k nákupu stroje. Popřemýšlím a až vymaluju a přeorganizuju byt, vytvořím prostor pro druhý stroj. Ještě jednou děkuji za rady. Pohodové dny Miluška

      Vymazat
  2. To tvé quiltování, to je sen:-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chichi, na něco podobného jsem odpovídala na FB. Zeptala jsem se jaký sen. Ale vážně. Jen se bavím. Děkuji moc.

      Vymazat
  3. Jani, je to nádhera. Já nemám slov. M.

    OdpovědětVymazat
  4. Opět samá krása! Tak ráda se sem chodím kochat.

    OdpovědětVymazat