pondělí

Quiltuji s Lori Kennedy.

Před nedávnem jsem objevila na Instagramu pochvalný komentář u mého quiltování a paní se mne ptala, jestli bych nechtěla zkusit její vzory quiltovat na šlapacím stroji. Kouknu se pořádně, kdo mi to vlastně píše... LORI KENNEDY.
Její blog se spoustou vzorů a rad a taky množství fantastických výrobků najdete TADY.
To vše zdarma k nekomerčnímu využití.

No tak pozor, toto je úžasná příležitost, jak to zkusit. Její vzory jsou tak výrazné, že bylo pro mne nepředstavitelné je použít. Navíc jsem kdysi něco zkoušela a neuměla jsem moc quiltovat, tak mi to nešlo. Ale když jsem byla vyzvána?! To už je důvod. Všeho jsem nechala a vrhla jsem se na to, chtěla jsem stihnout před vánocemi i vánoční hvězdu. Použila jsem její vzory, ale projekty jsem si vymýšlela svoje. Vzory jsou mi velmi blízké a protože jsem typický čmárač, a kreslím, třeba když telefonuji a to ani nemluvím o plodných poradách.

Abych si to ještě ztížila, zaplantala jsem do toho Bobbin Work, zatkávání, a šíleně trhavé kovové nitě.

První projekt. Kytky, které musely přijít na řadu. Vymýšlela jsem, kam je šít. Udělat si jen křivou mřížku nebo ušít nějaký patchworkový vzor? Nejlepší by byly dlaždice. Vzor, který mne nikdy moc nezaujal, se ale ukazoval nanejvýš vhodný. Devět je moc, udělám je jen ze čtyř. Nešila jsem úplně jako magické dlaždice, na to jsem měla málo prostoru, ale podobné to je. Tento projekt jsem šila samozřejmě celý na šlapacích strojích a to dokonce na čtyřech.
Velikost je asi 65 x 65 cm. Výplň Termonlín 80, nitě Güttermann a batiky Stoff.

Franta - krejčovský Pfaff, na něm jsem sešívala

Viktorka - menší Mundlos, můj první šlapací stroj. Na ní jsem obšívala jednostlivé bloky před prošíváním. Prošívala jsem obyčejnou patkou. Naprosto bez problémů.

Ládínek - krejčovský Mundlos. Používám ho jen na quiltování. Tyto stroje nemají ponorné podavače, tak jsem je vymontovala a zoubky se nemusím zabývat.
Quiltovala jsem bavlněnými nitěmi Güttermann s jemným melírem.


Zbývá olemovat. Tady fotku stroje nemám, ale lemovala jsem na dalším krejčovském Mundlosu.

Druhý projekt. Vánoční hvězda. Moc jsem ji chtěla šít. Vymyslela jsem si stříbrnou na tmavě šedé. Nakonec jsem vhodnou barvu neměla, tak jsem zvolila šedozelenou jako podklad. Nitě možná máte doma, šít se s nimi na stoji nedá. Ale pokud je dáte do pouzdra na Bobin Work, nebo jako já, máte další pouzdro s povoleným napětím, tak to jde. Vzor se pak tvoří dole a na rubu pak budou nitě, použité jako horní a ty jsem dávala Amann polyesterové. Běhoun má šířku asi 33cm a délku skoro metr. Výplň opět termolin 80. Ono je to docela nefotitelné a skutečnost je hodně jiná. Doufám, že budoucí majitelce se bude hodit a posílám ho jako dárek kamarádce.
Quiltovala jsem na šlapacím stroji Mundlos Original Victoria.



Hvězdu jsem zkusila v červené barevnosti a quitovala jsem na šlapací Ladě 77 s obyčejnou látací patkou.

Projekt třetí. Obal na knihu. Růže. Tak ty mi ležely v hlavě už hodně dlouho. Jen jsem nevěděla jak na to. Se vzory Lori Kennedy to bylo jasné.
Tady jsem si vypomohla moderním strojem a to zatkávačkou. Quiltovala a šila jsem už zase na šlapacích strojích, opět Mundlos. Quiltovala z rubové strany. Líc vzoru pak tvoří spodní perlovka, navinutá do cívky. Zvládá to i stará Minerva - video TADY. 





Projekt čtvrtý, zatím nedokončený. Jsou to polotovary na chňapky a dávám je sem proto, že je to opět vzor růží, stejný jako na zatkávaném obalu. Quiltovala jsem bavlněnou melírovanou nití Mettler.


Budu velmi šťastná, když se budou mé výrobky alespoň trochu autorce vzorů líbit. Myslím, že to nebudou poslední vzory na mých výrobcích, ještě bych toho chtěla hodně zkusit. Děkuji, pokud jste můj  dlooooouhý příspěvek dočetli až sem.
Klidný advent přeji. Jana

31 komentářů:

  1. Jani, to jsou takové skvosty!!!! Hotová umělecká díla. Gratuluji k nádherným výsledkům:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, moc, moc děkuji. Měla jsem obrovskou trému, občas je to vidět. Ale jsem spokojená. Jana

      Vymazat
  2. Jsi kouzelnice. Ty vzory nejsou úplně jednoduché pro elektrický stroj. Natož na šlapacím. Nádhera.

    OdpovědětVymazat
  3. ... šmankote to je zase paráda! Svět je malý, autorce vzorů se určitě bude Tvoje provedení moc líbit.
    Pohodové dny
    Miluška

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Miluško, moc ti děkuji. Doufám, že se bude líbit. Já se moc bavila a těší mě, že jsem měla příležitost vzory zkusit. Jana

      Vymazat
  4. Zatkávání se mi nikdy moc nelíbilo, ale toto je nádherné. A to quiltování prostě nádhera.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc. Cestu k zatkávání si pořád hledám. Jana

      Vymazat
  5. Vaše práce bere dech.Všechny Vaše články nejen dočítám do konce,Já je hltám.A tiše závidím.Dana Denková

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc. Není co závidět, já se jen bavím, je to můj relax. Jana

      Vymazat
  6. Jani, krásné prošívání. Tvá šikovnost nemá hranice. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, děkuji moc. Moc, moc mě to bavilo. Šlapací stroj je už navždy moje srdcová záležitost a tihle krasavci překonají všechny longarmy. J.

      Vymazat
  7. Ach Jani, neuvěřitelná trpělivost... říká se,že růže přináší.. ty Tvé quiltované právě rozkvetly :-)
    Klidný čas adventní, Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jejda, děkuju moc. Úplně jsi mne dojala. Jsem spíš umanutá, že dokážu, že prošívat jde i bez rámu. A to, že to dělám na šlapáku je umanutost č.2 :-) Jana

      Vymazat
  8. Lovely work, lovely treadle machine. I have 5 treadles, but, I haven't heard of a Mundlos before. I did get to visit Czechoslovakia back in 1985. Beautiful country, nice people.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Thank you. It's a German machine and I don´t use only this one. I use czech machine named Minerva or Lada too. My country is small but beautiful.
      about vintage sewing machine, Mundlos too: https://www.naehmaschinenverzeichnis.de/verzeichnis-der-naehmaschinen/
      my vingage machine: https://photos.google.com/share/AF1QipMxpdqnFoly7ztRuVFZD8G_dJVAV1XkW6G8bg-pxA-7qVxGYLfAk7KmvLbvZfF7_g?key=dVcyM2thOEszQ1JpYkxBVHI1ZGJxSFVETlYxTEVR

      Vymazat
  9. Just Beautiful work! I love treadle machines. I have a 1910 Singer 15 treadle that sews very well. Keep going- it is so wonderful what you do!

    OdpovědětVymazat
  10. Wonderful! Beautiful quilting! Thank you for sharing, Susan

    OdpovědětVymazat
  11. loved seeing your projects. wonderful that you are working so well on a treadle machine. I have a 1951 Singer treadle but couldn't do such amazing work on it.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Treadle machines have their own souls, so you must look at them like that. In Czech republic are made treadle machines call Lada and I also sew on them too. I wrote about in in the tutorial. Thank you

      Vymazat
  12. Absolutely amazing, Jamala. Stunning work.

    OdpovědětVymazat
  13. Beautiful quilting. Thanks for sharing so I could see them.

    OdpovědětVymazat
  14. Jamalko, sedím na zadeli, čumím, čelist na stole a tleskám a jsem pyšná, že Tě znám. Gratuluju!

    OdpovědětVymazat
  15. You have an AMAZING TALENT! Your work is exquisite and beautiful.

    OdpovědětVymazat