čtvrtek

Udělejme si pohodu

Máme před sebou trochu víc volna a vytoužené jaro (nebo léto?). A já mám někdy pocit, že si ho neužíváme, ale že se honíme za dokonalou zahrádkou a umytými okny. Já se zmohla jen na utření parapetů. U nás se v zimě silnice nesolí, jen sypou štěrkem a z toho se hodně práší. A tak čekám, až ho silničáři uklidí. Jenže parapety mi vydržely pár dnů, přihnala se oblaka pylu a bylo zase vymalováno. Tak jsem si ho nevšímala, sedla za stroj a spíchla jsem si úplně jednoduchá podkafíčka. A uvařila kávu a k tomu sušenku a háčkovala...
Podkafíčka mi ležela v hlavě, když jsem přemýšlela o tom, jak využít Bobbin Work pro ty, kdo quiltovat neumí. A navíc nemusí být přece všechno quiltované. Efektní vzor, který se dá šít s obyčejnou patkou je optický klam, který má v zentangle název paradox. Kdo nezná tak TADY je jedna z možností, jak to šít. Já si ještě vymyslela vlnovky. Říkala jsem si, že obyčejné obstřihnutí rovných stran bez nezačištění by nevypadal moc dobře, tak jsem si kreslila vzor trochu zakřivený.  Postupně se zrodila myšlenka, že budu šít z rifloviny a třepit. Zrecyklovala jsem nedošitou sukni. Jen jsem tentokrát vatelín nenažehlovala, ale jen jsem vložila Termolín 60. Ten jsem obstřihla po prošití těsně za švem a nezačištěné kraje jsem nastříhala kolmo k prošití. Po vyprání se pěkně zkroutily. Pozor, z třepení je hodně nitek. A jak už jsem psala, zvolila jsem techniku Bobbin Work, kdy silná nit nebo bavlnka se dává jako spodní nit.

 Šila jsem na obyčejném šlapacím stroji.

Sušenky mám samozřejmě šicí, jak jinak. Nechala jsem si vyrobit vykrajovátka "na míru" s originálním designem. Obchůdek teprve začíná a rozjíždí se a je možné dohodnout i tvar, který v nabídce není. Vykrajovátka koupíte TADY


Na sušenky je vhodné těsto bez kypřidel. Třeba takové:
350 g polohrubé mouky,150 g práškového cukru, 130 g másla 2 vejce, 1 vanilkový cukr. Pro různé varianty přidat: kakao, skořici

Jak je dělám já:
150 g hladké mouky, 200 g špaldové tmavé mouky, 150 g práškového cukru, 130 g másla, 2 vejce, vanilka, lžička skořice, lžička pomerančové kůry jemně mleté

Málem bych zapomněla na to háčkování. Pustila jsem se do ryze praktické věci a to předložky do koupelny. A zase využívám zbytky.
Krásné dny přeji. Jana

9 komentářů:

  1. Jani, nejen šítí, ale i ty sušenky máš bezvadné. Háčkovaná předložka do koupelny je taky super.Zdravím do Olomouce. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Předložku právě dodělávám a moc se těším na další podkafíčka. Ve skutečnosti jsou mnohem pěknější než na fotkách a mám z nich velkou radost. Sušenky jsou skvělý dárek pro nějakou švadlenku, ale u nás šly nějak rychle na odbyt. Zdravím J.

      Vymazat
  2. ... moc pěkná podkafíčka, pořád na ně koukám, jak je to šité. Musela jsem do odkazu, který jsi dala. Já to umím ušít na papír jako twister - dokážu si to rozkreslit, ale to Tvoje prošití nemůžu nějak vstřebat - asi se musí šít každý trojúhelník zvlášť. Je to paráda, no a vykrajované sušenky - to je třešnička na dortu. Děkuji za recept i za odkaz na vykrajovátka. Už jen ta výroba vykrajovátek je zajímavá. Pohodové slunečné dny Miluška

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Miluško, šije se to pořád dokola. Ať jako quilting nebo i s normální patkou, ale tam se holt musí počítat s otáčením. Přidala jsem ještě odkaz na video. I tobě krásné dny. Jana

      Vymazat
    2. a ano, vzor se může jmenovat i twister

      Vymazat
  3. Ahoj Jani, podkafíčka super, vypadají jak vlnobití. A sušenky nemají chybu. :-)Předložka do koupelny by se také hodila. ;-) Krásný sluníčkový víkend. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No zkomplikovala jsem si to s tou rohožkou. Dělala jsem řadu polosloupků a krátkých sloupků, začalo se mi to nahýbat na jednu stranu, nakonec to mám jakési zubaté. No alespoň vím, že příště už takhle ne. Sušenky jsou krásné, ale i dobré. Krásný víkend i tobě. J.

      Vymazat