středa

Až se jaro zeptá II

Dnes toho mám hodně, tak ani nevím, jak začít. TADY je první příspěvek o mojí dece ze sněhových batik. Dodělala jsem borduru a deku jsem začala prošívat. Nejdříve kolem sashingu a potom quiltování. Deka je zhruba 140 x 180 cm, takže si myslím, že jsou důležité dvě věci. Kvalitní vatelín a velký stůl na prošívání. Využívám krásné počasí a šiju venku. Ale i tam si udělám kolem stroje velký pracovní prostor.  Za šlapací stroj jsem si dala ještě jeden a na levou stranu stůl, abych mohla pohodlně prošívat. Rovně jsem prošívala s kráčející patkou.
Práci usnadní quiltovací rukavice (nebo jako mám já pracovní s pogumovanou vrstvou) a quiltovací podložka s hranatým otvorem na zoubky podavačů. Podložka má funkcí hned několik. Práce lépe klouže, zadní látka se neodírá o stroj a špendlíky v topu zase neničí stroj. Používám pouze špendlíky, případně vodou rozpustnou nit na stehování. Nikdy top nelepím, vadí mi dočasnost lepidla, která mne omezuje.
Do deky jsem dala poprvé vlněný vatelín. Prát se musí opatrně, ale stojí to za to, krásně se mi s ním pracovalo. Dávala jsem jen jednoduchou vrstvu. Nemám ráda objemné deky a na práci pod strojem by dvě vrstvy už byly komlikovanější.
Koupit ho můžete TADY, případně na FLERU.

 Lada má vzdálenost od jehly 21 cm a deka se mi naprosto bez problémů vešla.
Natočila jsem krátkou ukázku prošívání na šlapací Ladě 105 s kráčející patkou a s pomůckami.
Takto vypadá deka přichystaná na quiltování.

Od začátku jsem věděla, že budu quiltovat vzory od Lori Kennedy. Její knihy můžete koupit na na Martingalebook nebo Bookdepository. Spousta návodů je dispozici na jejím blogu. Lori, thank's for your beatiful designs.



Ještě jedna vychytávka. Opět jsem si udělala velký pracovní prostor kolem sebe a to jsem musela stěhovat znovu stroje. Deku si můžu rozložit a dobře vidím, jak mám pokračovat. A v tomto případě, kdy každý vzor je zvlášť, je spousta zapošívání a na rozložené dece se mi dobře zatahovaly uzlíky. Navíc deka nikde nepadá dolů, netáhne a práce je mnohem jednodušší. 
 Aby mi práce neklouzala, používám těžítka. Přemýšlela jsem i o hrazdě, kterou jsem mnohokrát viděla, ale nakonec jsem si řekla, že mi nevyhovuje. Jednak deku nevidím rozloženou a klipsy se musí docela často přepínat. Takže zvítězila těžítka. Může to být cokoliv, závaží nebo plechovky naplněné něčím těžkým. Je dobré mít nějaké ouško na uchycení. Opět jsem natočila krátké video, o zvukový doprovod se zasloužila naše Vendulka. Stroj jsem vyměnila a quitovala jsem na stroji Mundlos Original Victoria 260.
Další rady jak na volné quiltování TADY.

Čekají mne ještě trojúhelníky a bordury. Ale dny volna skončily, tak mám alespoň čas si poračování rozmyslet.
Děkuji za komentáře a dotazy, nebo reakce, jestli jsou Vám moje rady k užitku.
Zkuste šít venku a když to nejde na stroji, tak třeba ručně. Přeji krásné dny. Jana

18 komentářů:

  1. No, to je nádhera! :-) Děkuji i za všechny tipy, které hltám jedním dechem. Šiju jen jednoduché deky, nevím, zda to můžu nazývat patchworkem, mám kráčející patku, ale nemám stejnoměrné stehy, nevím, kde dělám chybu. Když prošívám podél švů, tak to není hezké. Už jsem prodlužovala steh, měnila napětí nitě, ale není to ono. Tak nevím. Jinak používám hlazený vatelín, na vlněný se podívám, děkuji za tip. :-) Pěkné dny. Lucie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lucie, moc děkuji. Kráčející patka má ze své podstaty stehy zlepšit. Podává vlastně ke spodnímu podávání horní posun. Pokud ji máte správně nasazenou, tak to chce opravdu správné pracovní místo, aby deka netáhla dolů. Tam bych viděla problém. Já se snažím deku mít i vpředu nadlehčenou, vždy ji kousek posunu, aby netáhla vahou dolů. Na videu je to vidět sice nepatrně, ale opravdu deka nesmí nikde táhnout. Ruce mám při prošívání tak, že práci posunuji spolu s patkou. Hlazený vatelín používám také a myslím, že je do dek dobrý. Chtěla jsem zkusit přírodní materiál a mám nachystáno i na další deky. Ať se daří. Jana

      Vymazat
    2. Děkuji moc za rozsáhlou odpověď.:-) Já si deku stáčím za každé strany do ruličky a prošívám středem, abych ji měla stejnoměrně rozloženou a aby se mi hlavně vlezla mezi stroj a jehlu. :-) No, budu to zkoušet a k vám obdivně nakukovat:-) Pěkné dny. Lucie

      Vymazat
    3. Aha. Když uděláte ruličku, taháte něco neforemného nad čím nemůžete mít kontrolu. Já jsem prošívala ten sashing na dva zátahy, pořád jsem točila dokola. Deku stále rozloženou na stole a šlo to zlehýnka. A není potřeba žádné obří rameno. Ta Lada, co jsem na ní prošívala zas tak velká není. Udělám někdy video. Styl ušij, posuň. A kdysi jsem tak prošívala deku na dvoupostel s ramenem 17 cm. Krásné dny i Vám. J.

      Vymazat
  2. Opět super článek i videa, Jamalko. Vychytávku s těžítky jsem neznala, líbí se mi a děkuju Ti. Jen musím vymyslet přídavný kousek ke stolečku od Janomky na překlenutí protoru k druhému, vyššímu stolu. Stolek od Berniny je větší, tam pauza nevzniká.
    Sněhulka bude nádherná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, krejčí používali obšitou cihlu. Udělali si na to poutko a šitou věc zatížili. Se stolky jsem bojovala, sehnala jsem si krabici skoro stejně vysokou, těsně se dala vsunout pod stolek. Tak jsem vyplnila díru na stole mezi stolkem a parapetem. Parapety máme 60 cm široké, takže slouží jako další plocha. A děkuji moc.

      Vymazat
  3. Překrásná práce, díky za odhalení zákulisí. Jsi neskutečně šikovná :-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Libuško, vztekala jsem se, že M. zabítá auto a ne kytky. Ale asi tam tu naši historickou popelnici potřeboval mít. J,

      Vymazat
  4. Jani, u Tebe se máme stále co učit. Dííííííííííky. Deka je kouzelná. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, děkuji moc. Já se taky pořád učím od jiných. Stále mám v hlavě ty tvoje úžasné jehelníčky. Musím taky nějaké udělat.

      Vymazat
  5. K tomu neni co dodat. Je nadherna. A diky za ruzne rady a navody. Vlneny vatelin urcite vyzkousim. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc. Snažím se to sepsat, občas něco přepisuju, podle toho, jak se mi to mně samotné posouvá a má to nějaký vývoj. J.

      Vymazat
  6. Jani,tak tohle je vskutku dílo mistrovské....jak vidno,vše je v rukou a hlavně v hlavě a pak už je to dokonalost sama:-)
    Krásná,moc
    Hezké skoro letní dny,Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, moc děkuji. Je to zásluha mých skvělých strojů. Krásné dny. Jana

      Vymazat
  7. Jani-paráda.Jo a děkuji vám za radu s patkou na šicí stroj.B

    OdpovědětVymazat
  8. Dobrý den. Také jsem zkoušela sněhové barvení. Jenže mi barvy při máchání stále pouští. Takže mám strach použít k tomu bílou, nebo světlou látku. Používáte nějaký ustalovač?
    Jinak vás moc zdravím a děkuji za vaše rady.
    Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den. Záleží, jaké používáte barvy. Protože některé žádají ustalovač, některé ne. Ustalovač se dá koupit v Chevasu, ale nefunguje spolehlivě na všechno. I každý odstín jedné značky se chová jinak. Chce to dobře vymáchat, sněhové barvení pouští hodně. Pěkný den. Jana

      Vymazat